Co robimy
Zajmujemy się badaniami marketingowymi
w sektorze farmaceutycznym, ze specjalizacją w
e-marketingu i terapiach specjalistycznych, a także w weterynarii.

Realizujemy, z racji naszego wieloletniego doświadczenia,
dedykowane badania jakościowe i ilościowe na zlecenia klienta.
Raporty
Badamy e-marketing
Wspomagamy
od strony badawczej
wdrożenia nowych technologii
dla rynku ochrony zdrowia
Diagnozujemy
efektywność
oddziaływania narzędzi
 e-marketingowych
Monitorujemy
potencjał i rozwój
e-rynku w branży
farmaceutycznej

O nas
Cognosco tworzy zespół‚ doświadczonych badaczy rynku.
Pracujemy dla branży farmaceutycznej
niemal od początków jej transformacji ustrojowej.
Podążamy z trendem i wyznaczamy nowe kierunki.

NASZE PROJEKTY OPARTE SĄ NA WIEDZY
ORAZ
DŁUGOLETNIM DOŚWIADCZENIU W OBSZARACH:
realizacji badań marketingowych na rynku farmaceutycznym
praktycznego wykorzystania wyników badań - zamiany ich
w decyzje strategiczne
szczegółowej wiedzy o specyfice specjalistycznych obszarów terapeutycznych
wiedzy i praktyki
biznesowej
   
Partner biznesowy

Some things are just better together...

COGNOSCO & ISF SOLUTIONS DOSTARCZĄ PAŃSTWU KOMPLETNEJ INFORMACJI ORAZ NARZĘDZI W OBSZARZE E-MARKETINGU NA RYNKU FARMACEUTYCZNYM

Szkolenia PHARMA MR


Pierwsze szkolenie dla firmy jest bezpłatne.

Prosimy Państwa o wybór z 3 poniższych tematów i kontakt z Dorotą Nierychlewską-Chejn (dorota.chejn@cognosco.com.pl, tel.696 070 558) ustalimy dogodny termin (szkolenie w formie on-line 2h).

Szkolenia dedykowane są dla wszystkich firm, stowarzyszeń związanych z rynkiem farmaceutycznym. Dla osób niezależnie od poziomu wiedzy, zajmowanego stanowiska czy doświadczenia w prowadzeniu badań (Marketing/ Medyczny/ BI/ Digital /CX/ Market Access/Komunikacja). Szkolenia bazować będą na ogólnej wiedzy badawczej ale specyfika rynku farmaceutycznego, medycznego,  weterynaryjnego będzie priorytetem (w zależności od potrzeb uczestników).

Tematy:

1. „A jeśli ktoś zapyta o insights i pain points?" - badania rynku w pigułce - porządkuj/przypomnij sobie wiedzę.
W tym szkoleniu chcielibyśmy usystematyzować w bardzo przejrzysty sposób, informacje na temat badań. Dostarczyć Państwu podstawowy pakiet wiedzy, rodzaj „ściągi” na temat:

  • klasyfikacji, rodzajów badań – dla łatwiejszego wyboru metody i rozmów z firmami badań rynku
  • technik i metod badawczych: grupy fokusowe (FGI), wywiady pogłębione (IDI), ankiety (CAWI, CAPI, CATI, PAPI), techniki projekcyjne, etnografia, semiotyka, neuromarketing, desk research, social listening - krótki przegląd z omówieniem zastosowania w rynku farmaceutycznym
  • czym się różni badanie rynku od RWE (badania rzeczywistej praktyki klinicznej-Real World Evidence)
  • co to jest metoda „agile” i jak zwinnie zarządzać projektem badawczym
  • jakie elementy powinien mieć projekt badania, od czego zacząć i jak prowadzić projekt (m.in. brief/zapytanie ofertowe, narzędzia, PV, raport – na co zwrócić uwagę, jak poprawnie napisać brief, kto odpowiada z poszczególne elementy itd.)
  • co to jest „insight”, „pain point”  i inne często używane pojęcia w badaniach i raportach
  • badania on-line - korzyści i ograniczenia ze zmiany w obszarze medycznym
  • badania doświadczenia klienta (Customer Expirience) - rodzaje


2. "Patient Path - Patient Journey – czym się różnią?" - jak szukać liczb, a jak potrzeb?
W tym szkoleniu chcielibyśmy omówić 2 rodzaje danych jakich najczęściej poszukujemy w planowaniu, projektowaniu, prowadzeniu aktywności na rynku farmaceutycznym:

  • Patient Path, Patient Flow – źródła danych liczbowych w rynku farmaceutycznym
  • gdzie szukać, jakiego typu badania mogą dostarczyć nam informacji o liczebności, odsetkach, przepływie pacjentów na każdym etapie procesu diagnostycznego/terapeutycznego
  • jak wyglądają badania ilościowe w rynku specjalistycznym, w chorobach rzadkich – czy to jest możliwe? - na co zwrócić uwagę, jak wnioskować z małych prób, gdzie szukać respondentów.
  • przykłady algorytmów decyzyjnych/ścieżek przepływu – co możemy uzyskać w raporcie z badania ilościowego, jak wyglądają dane i o czym powinno się pamiętać używając ich np. do wypełniania Brand Planów.
  • Patient Journey, Patient Journey Map – źródła danych jakościowych, insignts, pain poits i określenie potrzeb
  • jak i gdzie poszukiwać wiedzy o działaniach, emocjach, potrzebach zaspokojonych i niezaspokojonych pacjentów, ich rodzin, opiekunów, lekarzy i innych osób zaangażowanych w proces diagnostyki, terapii i wsparcia pacjenta). Jak określić wszystkie osoby zaangażowane w wsparcie pacjenta.
  • czym jest Patient Journey Map od strony praktycznej - jak przeprowadzić projekt, do czego możemy użyć wyników tego projektu (np. projektowanie, modyfikacja serwisów dla pacjentów, lekarzy, kampanie edukacyjne, świadomościowe, warsztaty wewnątrz firmy)
  • jak wnioskować z danych jakościowych, czy kilka wywiadów pogłębionych daje nam pełny obraz – jak interpretować i używać dane jakościowe, badania potrzeb.


3. „Tematy Trudne/Tabu (sensitive topics)" - etyka, psychologia, dobra praktyka, przykłady.
W tym szkoleniu chcielibyśmy omówić zagadnienia związane z tematami trudnymi w obszarze badań rynku farmaceutycznego i medycznego i podzielić się z Państwem etycznymi i praktycznymi przykładami rozwiązań:

  • czym są tematu trudne/tabu w obecnej przestrzeni społecznej i czym się to różni od tematów poruszanych na rynku farmaceutycznym/medycznym
  • przykłady „sensitive topic” w badaniach rynku farmaceutycznego
  • jak badać tematy trudne, techniki (np. techniki projekcyjne, pre-task, post-task i in.)
  • kim są osoby „szczególnie narażone (vurnerable)” w obszarze farmaceutycznym/medycznym
  • co to jest „trauma selekcji” w badaniach lekarzy i pacjentów/opiekunów
  • rola psychologa/socjologa, moderatora – jakie umiejętności interpersonalne są niezbędne dla działań badawczych w obszarze tematów trudnych
  • badania, zdalne, on line – o czym trzeba pamiętać w badaniach „sensitive”
  • etyka w badaniach – kodeksy branżowe gdzie sprawdzić i czy pokrywają się z kodeksami farmy
  • zasady etyczne w badaniu pacjentów, dzieci/młodzieży
  • praktyczne przykłady z projektów badawczych


A jeśli Państwa potrzeby są inne oraz dla dalszych szkoleń prosimy o kontakt  - wspólnie ustalimy: tematykę, miejsce (online/stacjonarnie), termin, formę (wykład/warsztat/moderowana dyskusja/konsultacja)

Kontakt

Paweł Woźnicki


Partner



+48 693 35 42 79

Beata Piasecka


Partner



+48 605 78 77 58

Bartosz Salamon


Partner



+48 601 06 77 48


Cognosco Sp. z o.o. ul. Baśniowa 3, 02-349 Warszawa
NIP: 7010367786 KRS: 0000449695 REGON: 146525413

    Jesteśmy tu aby pomóc
    Skontaktuj się z nami telefonicznie
    +48 693 35 42 79
    lub wypełniając poniższy formularz:

    Imię i nazwisko *

    Telefon

    E-mail*

    Jak możemy Ci pomóc?

    W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies Dowiedz się wiecej

    The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

    Close