Pierwsze szkolenie dla firmy jest bezpłatne.
Prosimy Państwa o wybór z 3 poniższych tematów i kontakt z Dorotą Nierychlewską-Chejn
(
dorota.chejn@cognosco.com.pl, tel.696 070 558) ustalimy dogodny termin (szkolenie w formie on-line 2h).
Szkolenia dedykowane są dla wszystkich firm, stowarzyszeń związanych z rynkiem farmaceutycznym. Dla osób niezależnie od poziomu wiedzy, zajmowanego stanowiska czy doświadczenia w prowadzeniu badań (Marketing/ Medyczny/ BI/ Digital /CX/ Market Access/Komunikacja).
Szkolenia bazować będą na ogólnej wiedzy badawczej ale specyfika rynku farmaceutycznego, medycznego, weterynaryjnego będzie priorytetem (
w zależności od potrzeb uczestników).
Tematy:
1. „A jeśli ktoś zapyta o insights i pain points?" - badania rynku w pigułce - porządkuj/przypomnij sobie wiedzę.
W tym szkoleniu chcielibyśmy usystematyzować w bardzo przejrzysty sposób, informacje na temat badań. Dostarczyć Państwu podstawowy pakiet wiedzy, rodzaj „ściągi” na temat:
- klasyfikacji, rodzajów badań – dla łatwiejszego wyboru metody i rozmów z firmami badań rynku
- technik i metod badawczych: grupy fokusowe (FGI), wywiady pogłębione (IDI), ankiety (CAWI, CAPI, CATI, PAPI), techniki projekcyjne, etnografia, semiotyka, neuromarketing, desk research, social listening - krótki przegląd z omówieniem zastosowania w rynku farmaceutycznym
- czym się różni badanie rynku od RWE (badania rzeczywistej praktyki klinicznej-Real World Evidence)
- co to jest metoda „agile” i jak zwinnie zarządzać projektem badawczym
- jakie elementy powinien mieć projekt badania, od czego zacząć i jak prowadzić projekt (m.in. brief/zapytanie ofertowe, narzędzia, PV, raport – na co zwrócić uwagę, jak poprawnie napisać brief, kto odpowiada z poszczególne elementy itd.)
- co to jest „insight”, „pain point” i inne często używane pojęcia w badaniach i raportach
- badania on-line - korzyści i ograniczenia ze zmiany w obszarze medycznym
- badania doświadczenia klienta (Customer Expirience) - rodzaje
2. "Patient Path - Patient Journey – czym się różnią?" - jak szukać liczb, a jak potrzeb?
W tym szkoleniu chcielibyśmy omówić 2 rodzaje danych jakich najczęściej poszukujemy w planowaniu, projektowaniu, prowadzeniu aktywności na rynku farmaceutycznym:
- Patient Path, Patient Flow – źródła danych liczbowych w rynku farmaceutycznym
- gdzie szukać, jakiego typu badania mogą dostarczyć nam informacji o liczebności, odsetkach, przepływie pacjentów na każdym etapie procesu diagnostycznego/terapeutycznego
- jak wyglądają badania ilościowe w rynku specjalistycznym, w chorobach rzadkich – czy to jest możliwe? - na co zwrócić uwagę, jak wnioskować z małych prób, gdzie szukać respondentów.
- przykłady algorytmów decyzyjnych/ścieżek przepływu – co możemy uzyskać w raporcie z badania ilościowego, jak wyglądają dane i o czym powinno się pamiętać używając ich np. do wypełniania Brand Planów.
- Patient Journey, Patient Journey Map – źródła danych jakościowych, insignts, pain poits i określenie potrzeb
- jak i gdzie poszukiwać wiedzy o działaniach, emocjach, potrzebach zaspokojonych i niezaspokojonych pacjentów, ich rodzin, opiekunów, lekarzy i innych osób zaangażowanych w proces diagnostyki, terapii i wsparcia pacjenta). Jak określić wszystkie osoby zaangażowane w wsparcie pacjenta.
- czym jest Patient Journey Map od strony praktycznej - jak przeprowadzić projekt, do czego możemy użyć wyników tego projektu (np. projektowanie, modyfikacja serwisów dla pacjentów, lekarzy, kampanie edukacyjne, świadomościowe, warsztaty wewnątrz firmy)
- jak wnioskować z danych jakościowych, czy kilka wywiadów pogłębionych daje nam pełny obraz – jak interpretować i używać dane jakościowe, badania potrzeb.
3. „Tematy Trudne/Tabu (sensitive topics)" - etyka, psychologia, dobra praktyka, przykłady.
W tym szkoleniu chcielibyśmy omówić zagadnienia związane z tematami trudnymi w obszarze badań rynku farmaceutycznego i medycznego i podzielić się z Państwem etycznymi i praktycznymi przykładami rozwiązań:
- czym są tematu trudne/tabu w obecnej przestrzeni społecznej i czym się to różni od tematów poruszanych na rynku farmaceutycznym/medycznym
- przykłady „sensitive topic” w badaniach rynku farmaceutycznego
- jak badać tematy trudne, techniki (np. techniki projekcyjne, pre-task, post-task i in.)
- kim są osoby „szczególnie narażone (vurnerable)” w obszarze farmaceutycznym/medycznym
- co to jest „trauma selekcji” w badaniach lekarzy i pacjentów/opiekunów
- rola psychologa/socjologa, moderatora – jakie umiejętności interpersonalne są niezbędne dla działań badawczych w obszarze tematów trudnych
- badania, zdalne, on line – o czym trzeba pamiętać w badaniach „sensitive”
- etyka w badaniach – kodeksy branżowe gdzie sprawdzić i czy pokrywają się z kodeksami farmy
- zasady etyczne w badaniu pacjentów, dzieci/młodzieży
- praktyczne przykłady z projektów badawczych
A jeśli Państwa potrzeby są inne oraz dla dalszych szkoleń prosimy o kontakt - wspólnie ustalimy: tematykę, miejsce (online/stacjonarnie), termin, formę (wykład/warsztat/moderowana dyskusja/konsultacja)